Mulla on tässä nyt hetken kypsynyt päässä ajatus siitä, että mitä me oikeesti tiedetään tästä elämästä.? Mistä me ihan oikeesti voidaan olla varmoja.? Ei mistään. Mistä voit tietää ettei tää oo jonkun tekemää sairasta pilaa. Kerrotaan kuinka oot syntyny maailmaan vanhemmistas, kuinka maapallo ja tämä meidän tähtikunta olis syntyny jostai alkuräjähdyksestä.? Meille avaruus on ääretön ja se laajenee koko ajan, mitä.? Kuka todistaa ja matkaa sinne jonnekin missä ei ole loppua.? Mitä jos joku lähtee todistamaan tämän väitteen todeksi, sen ettei avaruus lopu koskaan, mitäs sitten jos yhtäkkiä kuuluu armoton rysähdys ja tämä ns. todistaja rysähtää avaruuden seinään.? Kuten laatikon reunaan. Mitäs sitten tehdään.? Hah, ihmiskunta joutuu paniikkiin, kenties.? Mihin sitten uskotaan.? Mistä me tiedetää ettei joku valehtele meille hieman ivallisesti. Me uskotaan kaikki niin sinisilmäisesti. Okei, nyt kuulostan jo vähän hullulta, mutta mistä mä voin tietää ettei meitä oo vaan paiskattu tänne maapallolle tutkimuskohteeksi.? Et kuinka kauan kestää kun ne (=ihmiset) tuhoo ittensä, toisensa ja maapallon.?

 Kuinka kauan niille menee läpi satu Jeesuksesta ja Jumalasta.? (ei, mä en nyt pilkkaa ketään.) Olisihan se ihan jännää tietää onko Jeesus oikeasti tehnyt kaiken mitä siitä on kirjoitettu. Itse olen skeptinen asian suhteen, enkä usko tähän, että Jeesus olisi parantanut sokeita ja laittanut pari kalaa riittämään suurelle väkijoukolle. Toki ihmeitä sattuu ja tapahtuu, vaai.? (en muista enää paljoakaa koulun uskonnon opetuksesta, joten faktat saattaa nyt olla vähän kadoksissa.) Jeesus & Jumala, totta vai tarua.?

 Mistä mä tiedän ettei joku hallitse mun ajatuksia.? Päätä mitä seuraavaksi teen ja ajattelen, jos oon vaan jonkun meitä "mahtavemman" lelu. Joku peli mikä tuntuu kivalta hetken ja sitten kun ei enää kiinnosta niin se on sitten se ns. kuolema. Se että joku ei enää jaksa pelata, tai haluaa aloittaa pelin alusta. Siinä sitten vaan painat "delete" näppäintä ja yksi katosi, elikkä täällä kuoli. Se joku painaa "Play again" nappia ja saa uuden hahmon, vauvan, uuden elämän jolla leikkiä. Kuten simssit, ne pelit joissa hallitaan toisia, missä päätetään mitä hahmo tekee nyt, mitä hahmo laitetaan oppimaan, laitetaan vähän rahakoodia ja hahmosi on rikkaampi, päätetään ottaako hahmosi toisen hahmon elämäänsä. Päätetään kaikki.. Sitten on niitä tapauksia kun ei jaksa enää ja poistetaan hahmo, sen elämä. Poistetaan hahmo ja sen perhe.? Kenties koko simssi ja samassa paljon paljon hahmoja.

Vedin tän nyt "vähän" ehkäpä överiksi, mutta tämmöinen ajatus mulla on ollut jo pitemmälti päässä. Kun me ei voida oikeaasti tietää.

 

 

Kiitos.