Mut oon yrittänyt pärjätä enemmän teoilla
Paljon muistoi kun seison täällä pihalla
Vanhoi frendejä, en muistele teitä pahalla
Tonkin katoksen alla ystävyyttä ja vihaa
Taas tulee kaikki mieleen, ku katon tätä pihaa
Vaihdoin paikkakuntaa, en oo käynyt täällä aikaan,
mut paikkakunnan vaihtokaan ei saa mua unohtamaan
Sitä tyttöö, jota jäin kelaamaan
vaikken ikinä tullut häntä hyvin tuntemaankaan
En viitti sanoo nimee, ehkä jengi tunnistaa,
kun kuuntelee tän tarinan uudestaan ja uudestaan,
Taitaa alkaa satamaan, mun pitää venata vähän
On sellanen olo et aika pysähtyy tähän

kertosäe:
Kun kaikki muuttuu
Kun peili särkyy
Tai kuva puuttuu
Miks tää ei unta olla vois?
(2x)


Miks tää ei unta olla vois? <-- Tuota mäkin mietin aika usein. Miksei kaikki voi vaan olla unta. Sitten tuun siihen tulokseen, et se kuuluu elämään. Aika karusti sanottu.

Mietin: se kestä välität.. No, ei aina oo niin reilu sua kohtaan. "Kaikki tekee virheitä." Julmaa, mutta totta. Hyvin sanottu tytöltä, joka sai kuulla rakkaansa pettäneen tätä. (En minä.) Tyttö pystyy olla pojan kanssa, mutta miettikääpä miltä siitä tuntui. Tai tuntuu.. Poika, jonka kanssa on kihloissa, menee ja pettää. Nooh, ei mun tarttis tätä ajatella, eihän se mun ongelma toisaalta ole.

No tuota uni juttua sovellan aika paljon myös omassa elämässäni. "Miksi sitä, miksi tätä?" Jälleen se tulos, kuuluu elämään. Jos kaikki muutkin jaksaa ja selviää, niin miksen minäkin?
..Välillä tosin tuntuu, et kaikki vaan romahtais ja elämä loppuis, vaikka sillalta alas hyppäämiseen. Ei, se ei silti tunnu oikealta. Ehkä oon liian nössö tuollaisen toteuttamiseen, ei mulla olis siihen pokkaa.

Huomaanpas et oon kivan angstinen, mutta! En edes itke. <: (.. Oon tosi herkkä tyttö itkemään.)

Lalallaaa. Ihailen ihmisiä jotka selviävät elämästään kunnialla. ..Tai no. Yleensäkin selviävät. Kuten äitini, erosi isäni kanssa. Silti on löytänyt uuden rakkauden. Saatanpa olla hieman ylpeä tästä naikkosesta.
Itsehän en usko löytäväni rakkautta, sitä kumppania ihan heti. Vaikka kyllä ihmisiä katselenkin. (..Voisi tulla yllätyksenä tutuille ihmisille ;) )

Err. Rakkaus on jännä juttu. Sitä niin kovasti halutaan, mutta silti se kirotaan maan rakoon, sitten kun sydän menee rikki, kuten itsekin tein. No jaapa, Elämä on.

Hyppelen asiasta toiseen, kivaa. Innostavaa luettavaa etten sanoisi. : D Nooo, itsehän en käske lukemaan.